1. Interdyscyplinarne nauczanie o Europie poprzez:
a. edukacja europejską, czyli informacje na temat funkcjonowania Unii Europejskiej, zasad funkcjonowania instytucji europejskich oraz współpracujących z nimi organizacji, nauczanie o historii Europy, rozwoju idei europejskich, gospodarce i kulturze państw europejskich, akcentowanie znaczenia kultury ogólnoeuropejskiej;
b. kształtowanie poczucia dziedzictwa narodowego i kulturalnego.
2. Budowanie wśród uczniów poczucia tożsamości europejskiej.
3. Wychowanie w duchu poszanowania praw człowieka i zasad demokracji, dla mniejszości narodowych.
4. Kształtowanie postaw i kompetencji niezbędnych do świadomego i pełnego uczestnictwa w społeczeństwie europejskim.
5. Poszerzanie znajomości języków obcych, a szczególnie znajomości języka angielskiego zawodowego, czyli podstawowych umiejętności niezbędnych do znalezienia dobrej pracy.
6. Przygotowanie uczniów Meritum do życia w zjednoczonej Europie, wyposażenie ich w taką wiedzę i kompetencje, które dadzą im szansę na podjęcie studiów i pracy poza granicami kraju (w ramach UE)
a. wykształcenie przyszłej kadry pracowniczej w zawodach technik informatyk, mechatronik, rachunkowość - umożliwienie zdobycie Europassu;
b. zdobycie umiejętności korzystania z nowości technologicznych i informacyjnych (np. google maps, tłumacz, messenger, Microsoft Teams).
1. edukacja uczniów- wielokulturowa i międzykulturowa,
2. wymiana doświadczeń dydaktycznych między uczniami i pracownikami
3. rozwijanie tolerancji.
4. kształtowanie postawy szacunku dla zróżnicowania etnicznego i kulturowego,
1. negatywne skutki jakie działalność człowieka wywiera na otoczenie.
2. poszanowanie środowiska naturalnego,
3. wykorzystanie alternatywnych źródeł energii,
4. stopniowe zastępowanie silników spalinowych silnikami elektrycznymi,
5. recykling.